tirsdag den 10. juli 2012

Årets første syltetøjs produktion

Jeg har ikke lige fået opdateret bloggen i nogen tid, her er den seneste produktion, desværre ikke af egen avl, jordbærerne er købt i Superbedst for en billig penge, og de er heldigvis danske ellers ville jeg ikke ha købt dem. 
Jordbær marmelade med hyldeblomster 

Da der er gået skimmel i vores stikkelsbær, de har nok ikke fået sol nok da de står desvære lige under vores jasmin og det er ikke så god en kombination, har min kære far leveret en stor portion stikkelsbær til årets syltning. De er syltet sammen med hyben-roser, derfor er marmeladen lyserød .

Stikkelsbær marmelade med hyldeblomster og roser
 Lige et par billeder fra vores teresse først er her vores fantastiske syren blomstrende hortensia som jeg ikke kunne stå for da jeg så den i vores lokale Superbedst. Samt et stemnings billede med de flotte pink palegonier mod den grå sommerhimmel.
Syren hortensia

Palegonierne på teressen mod en truende himmel
Til aldersidst et dramatisk billede af himlen over vores have som min kære mand var så heldig at fange den anden aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar