tirsdag den 4. september 2012

Et forsøg på festuge, chilier og salt

Fra søndag til Mandag forsøgte vi at tage i festugen i Aarhus det lykkedes dog kun meget kort. Asta og Signe syndes at Farfar spillede alt for højt musik. Så vi måtte fortrække hjem til baggråden hos farmor, hun har dog de mest fantastiske hortensiaer som man aldrig bliver træt af at se på.

 Jeg harforsøgt mig med at dyrke chilier på terrassen sorten hedder 'Black Knight' der er dog enten opstået en mutation eller en fejl i frøposen da jeg har 5 planter med sort løv og en med grønt løv. Det er dog kun den ene plante med grønt løv der har produceret frugter.

 Her er de fire små sorte chilier som jeg har høstet. Men når man jo ikke har flere frugter så må man jo lave noget helt specielt med dem.
  Her har jeg valgt at lave kryddersalt. Jeg har tilsat persille, basilikum, fennikeltop og groft middelhavssalt, udover mine fine små chilier. Det hele er blevet blendet og køreret i ovnen. For til sidst at blive hældt på glas.


 Til slut vil jeg lige vise denne sjove fætter som snart er moden det er et jordbær/hinbær som jeg har fået af min søde nabo.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar