lørdag den 1. september 2012

tomat tragedien og skønne blomster


Idag har jeg været igang med at rydde op i årets tomat tragedie, det er dybt deprimerende at måtte smide spandevis ud da der er gået skimmel i det hele. Der er nogle få uberørte tomater der ligger til eftermodning i køkkenskabet. Jeg håber vi får en bedre sommer næste år.


Som plaster på såret har jeg nogle fantastiske smukke blomster at glæde mig over, her er der et lille udvalg af skønne blomster i aftensolen.

Jeg kender ikke navnet på denne blomst men de står flot op af garagen
latyrus i min opstammede rose
smuk hortensia fra indkørslen som jeg har fået af vores 
skønne naboer
Dahlia i baghaven
Purpur solhat jeg elsker dem
 Så får i lige tre roser fra haven jeg ved ikke hvad de hedder da de alle stod i haven da vi købte huset, men de er da smukke.


billedet er noget overbelyst men rosen har den mest 
vandvittige farve, mellem pink og gul
 Til sidst får i denne lille fætter som sad i den sidste rose


tak for i dag i må ha en god aften

1 kommentar:

  1. Trist med tomaterne :-( Jeg har selv haft rimeligt held med det i år - om end de er blevet modne ret sent.

    Men hold da op nogle smukke blomster!!

    MVH Mikkel
    http://mikkel.kongsfelt.eu/selvforsyning

    SvarSlet